Annuaire  |  Flux RSS  |  Espace presse  |  Intranet  |  Webmail  |  Videos  |    Photos   Détails-A-La-Une  Détails-A-La-Une

Mentions légales|Contact|Accès|Plan site

Position of professor available for the "Metallurgy of Liquid Metal" Industrial Research Chair

The Université de Lorraine is seeking a professor in order to hold its newly created "Metallurgy of Liquid Metal" Industrial Research Chair at the Institut Jean Lamour in Nancy, France.

This chair is funded by 5 industrial groups (Aperam, Arcelor-Mittal, Eramet, Safran, Vallourec), associated within the French Scientific Interest Group "Metallurgy", as well as by the local public authorities and the Université de Lorraine Foundation.

The chair holder will be part of the "Process Metallurgy" research group of the Institut Jean Lamour. This joint research laboratory of the CNRS and Université de Lorraine gathers multiple skills in the field of materials science.

He/she will work within the Science and Engineering of Materials and Metallurgy scientific department on liquid metal behavior, and interactions between liquid metal, slag, gases, refractories and inclusions with the final goal of improving the production of metallic alloys with a high purity and inclusion cleanness.

The research must associate a theoretical part, i.e. mathematical modeling and numerical simulation, and an experimental side based on the use of various equipment available in the Lorraine territory, at the Institut Jean Lamour as well as at the Research and Technology Institute M2P and GIP MetaFensch.

Duration :
5 years from September 2018 on

Application deadline: May 31st, 2018

Download position description

***********

Version française :

Un appel à candidatures est lancé pour recruter un professeur à l’Université de Lorraine afin de pourvoir une Chaire industrielle "Métallurgie du Métal Liquide" nouvellement créée à l’Institut Jean Lamour, à Nancy.

Cette chaire est soutenue par 5 groupes industriels (Aperam, Arcelor-Mittal, Eramet, Safran, Vallourec) membres du Groupement d’Intérêt Scientifique "Métallurgie", ainsi que par les collectivités territoriales et la Fondation de l’Université de Lorraine.

Le titulaire de la chaire sera intégré à l’équipe "Procédés d’élaboration" de l’Institut Jean Lamour, un laboratoire de recherche du CNRS et de l’Université de Lorraine réunissant de multiples compétences dans le domaine de la science des matériau.

Il/Elle travaillera, au sein du département Science et Ingénierie des Matériaux et Métallurgie (SI2M), sur la compréhension des interactions entre métal liquide, atmosphère, laitier, réfractaires et inclusions, en vue de l’élaboration d’alliages métalliques de propreté chimique et inclusionnaire contrôlée.

Les travaux associeront un aspect théorique "modélisation et simulation" important à des recherches expérimentales prenant appui sur les différentes plateformes accessibles en Lorraine, aussi bien à l’Institut Jean Lamour qu’à l’IRT M2P et au GIP MetaFensch.

Durée : 5 ans à compter de septembre 2018.

Date limite de candidature : 31 mai 2018

Télécharger le profil de poste